Paris'te Yaşamayı Özlediğim Şey

"Ahh, Paris'te yirmi yaşında olmak..."

Ev sahibem, Paris'teki ilk günümde, iki devasa valizimi yeni daireme çıkan dar sarmal merdivenlerden yukarı taşımama yardım ederken bana böyle sözler söyledi.

Yurtdışında Paris'te okurken hayatımın en güzel zamanını geçirdiğimi bilmiyordum .

Daha önce hiç yurt dışında yaşamamıştım ama Paris'te yaşadıktan sonra bir gün tekrar geri gelmek istediğimi biliyordum. Bazı insanlar size Paris'te yaşamanın aslında o kadar da çekici veya heyecan verici olmadığını söyleyecektir, ama benim için her zaman öyleymiş gibi hissettirdi! Gerçekten Paris'te yaşamak gibisi yok.

Paris'te yaşamakla ilgili özlediğim pek çok şey var (ve sadece birkaçını özlüyorum…)

Başlarken, işte Paris'te yaşamaya dair en çok özlediğim şeyler…

1. Dairem

Paris'teki dairem gerçekten türünün tek örneğiydi. Şehrin en iyi mahallelerinden birinde, güzel bir stüdyoda yaşıyordum: Saint Germain des Prés.

Bu şimdiye kadar yaşadığım en güzel daireydi ve orada yaşamak için ödediğim her kuruşa değdi. (Şimdi kiramın ne kadar yüksek olduğunu düşünerek utanıyorum.)

İnsan böyle bir yerde yaşamaktan nasıl bıkabilir ki?

2. yemek

Aslında tipik Fransız mutfağının büyük bir hayranı değilim. Vejetaryen olmak, Fransız yemeklerini yemeyi zorlaştırıyor çünkü yemeklerin çoğu çok etli.

Ancak Paris'te bulabildiğim tüm ekmeği, peynirleri, hamur işlerini, krepleri ve makaronları yedim. McDonald's bile Fransa'da makaron ve hamur işleri servis ediyor. Ve hepsi lezzetliydi. Ayrıca Paris'te brunch için farklı yerlere

gitmeyi ve Latin Mahallesi'nde yakınımdaki havalı bir restoranda Etiyopya yemekleri gibi yeni mutfak türlerini denemeyi de seviyordum .

3. Dünyanın her yerinden arkadaşlar edinmek

Paris'te yaşadığım ve değişim üniversitem Sciences Po'ya devam ettiğim süre boyunca Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, İskoçya, Türkiye, Lübnan, Kolombiya ve daha birçok ülkeden arkadaşlar edindim. Bazıları, dört yıldan fazla bir süre sonra bugün hala iletişim halindeyim.

İronik bir şekilde,  aslında o kadar çok Fransız arkadaş edinmedim Ama bunu daha çok programımdaki diğer yabancı değişim öğrencileriyle takılmaya bağlıyorum.

Benzer şekilde, Paris'e taşınan bir göçmenseniz, yalnızca diğer göçmenlerle takılmak kolaydır. Yine de yerel arkadaşlar edinme çabasına değer - tanıştığım tüm Fransızlar çok hoş ve misafirperverdi!

4. Paris'i Keşfetmek

Tanıdığım birçok insan, yurtdışında eğitim almayı tüm Avrupa'da hafta sonu gezileri yapmanın bir yolu olarak kullanıyor.

Ama ben ve yurtdışında okuyan arkadaşlarım için, genellikle hafta sonları şehirden ayrılmazdık. Paris'te yapılacak o kadar çok şey vardı ki sıkılmak imkansızdı.

Nadir bulunan kitapçıların ve sanat galerilerinin sıralandığı her dar arnavut kaldırımlı sokağı ve yan sokağı keşfederken, mahallem tek başına bana saatlerce eğlence sağladı. Orada yıllar geçirebilirdim ve yine de Paris'in sunduğu her şeyi göremeyebilirdim.

5. Programım

Yurtdışında okumak, üniversitede yarı zamanlı bir işim olmadığı tek zamandı, bu da bana krep ve makaron keşfetmek ve yemek için daha fazla boş zaman verdi.

Ders programım da bir şakaydı, her gün sadece bir veya iki ders vardı ve Cuma dersi yoktu. Bazı günler derslerim akşam beşe kadar başlamıyordu, bu da bana neredeyse tüm günü boş veriyordu.

Söylemeye gerek yok, Paris'te yaşarken programımdan gerçekten keyif aldım. Okula gitmeden önce uyanmayı, bir baget ve Nutella (sağlıksız ama lezzetli kahvaltı seçimim) yemeyi ve Lüksemburg Bahçesi'nde dolaşmayı veya bir müzeye gitmeyi çok severdim.

6. Sciences Po'daki Sınıflar

Paris'teki değişim üniversitem Sciences Po'yu çok sevdim.

Sciences Po, Fransa'daki en iyi üniversitelerden biri olarak bilinir, bu nedenle profesörler birinci sınıftır. Afrika Uzayları, Eski ve Yeni Medya ve Seyahat Yazarlığı gibi evde asla alamayacağım başlıklar gibi ilginç dersler almak için tüm seçmeli derslerimi kullandım.

Okulun kendisi de çok güzel. Sciences Po'da tek bir "kampüs" yoktur, bunun yerine 6. ve 7. bölgelere yayılmış bir avuç büyüleyici eski bina vardır.

Paris'te Yaşamak Nasıl Bir Şey

7. Paris'in güzelliği

Her gün mahallemde dolaşmak ve sınıfa yürümek bir filmdeymiş gibi hissettirdi. Paris sokakları çok güzel ve Paris'in “kirli” bir şehir olduğuna dair bir klişe olmasına rağmen, size evim New York'tan çok daha temiz ve çok daha güzel olduğunu söyleyebilirim.

Büyük, geniş bulvarlarda ve büyüleyici, dar ara sokaklarda yürümekten asla yorulmadım. Ya da yağmurlu bir günde Seine Nehri boyunca sadece manzarayı hayranlıkla seyretmek.

8. Avrupa'nın geri kalanına yakınlık

Paris, Avrupa'nın geri kalanını keşfetmek için harika bir başlangıç ​​noktasıdır. Çok fazla seyahat etmememe rağmen yurtdışında okurken İtalya, İsviçre, Belçika, İngiltere ve Danimarka'yı ziyaret etmeyi başardım.

Ekonomik havayollarında (neredeyse her zaman 50 doların altında) süper ucuz uçuşlar, Paris'i Londra'ya sadece iki saatte bağlayan Eurostar gibi trenler ve şaşırtıcı derecede güzel ve uzun yolculuklar için son derece uygun fiyatlı otobüsler gibi seçeneklerle dolaşmak çok kolaydı. .

Hatta bir otobüse atlayıp Belçika'nın Antwerp kentine günübirlik bir gezi yapabildim . ABD'deki çoğu yerden başka bir ülkeye kesinlikle günübirlik gezi yapamazsınız!

Paris'te Yaşamanın Kaçırmadığım Şeyi

Şimdi neyi özlediğimi duydunuz, ama hadi olumsuzluklardan bahsedelim… Paris'te yaşamakla ilgili özlemediğim ve geride bıraktığım için üzülmediğim şeyler.

1. Bürokrasi ve yavaşlık

Fransa'da yaşamak ve okumakla ilgili bir ton bürokrasi ve bürokrasi var.

O zamanlar tüm bunlarla başa çıkacak sabrım vardı ama tekrar Paris'te yaşamak isteseydim hayatımın bu noktasında bunu atlatabilir miydim bilmiyorum.

Sadece öğrenci vizesi almam gerekiyordu ama uzun süreli kalış için vize almaya çalışmayı hayal edemiyorum. Tüm evrak işleri ve elçilik randevuları son derece sinir bozucuydu.

2. Sokak tacizi

Paris'le ilgili özlemediğim en büyük şeylerden biri oldukça sık tacize uğramak. Sokakta, metroda, yalnızken, arkadaşlarımla birlikteyken, gece, gündüz vs. oldu.

Sokak tacizi, Paris'te New York'ta evde olduğundan çok daha sık yaşanıyordu. Her zamanki stratejim, saldırganı görmezden gelmekti, ancak zaten kötü bir ruh hali içindeysem, o zaman bazen öfkelenir ve onlara bağırmaya başlardım.

Sokak tacizine rağmen, Paris'in kadınlar için hala çok güvenli olduğunu düşünüyorum.

3. İngilizce konuşmakta ısrar eden Fransızlar

Bu, Paris'te yaşamanın gerçek bir hilesinden çok kişisel bir evcil hayvan huysuzluğu.

Bir bütün olarak, "Parisliler kabadır" klişesini tamamen yanlış buldum. Günlük olarak etkileşimde bulunduğum Parislilerin çoğu çok kibar ve arkadaş canlısıydı.

Bazen  çok fazla  . Ne zaman Fransızca bir konuşma başlatsam, birçok Parisli aksanımı fark eder etmez hemen İngilizce'ye geçerdi.

Benim için sinir bozucuydu çünkü pratik yapma ve Fransızcamı geliştirme şansı istiyordum. Ama aynı zamanda hepsi pratik yapmak ve İngilizcelerini geliştirmek istiyordu!

4. Yabancı gibi hissetmek

Paris'te yaşamayı çok sevdim ve bir gün bunu tekrar yapmak istiyorum. Ama orada tekrar yaşayabileceğim maksimum sürenin yaklaşık altı aydan bir yıla kadar olacağını düşünüyorum.

Günün sonunda, Fransa'da bir yabancıyım. Orada ne kadar kalırsan kal, bir Amerikalıysan asla gerçek anlamda uyum sağlayamaz veya Fransız olamazsın.

Hayatımın çoğunu Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayarak geçirdim ve bundan hoşlanıyorum. Ve açıkçası kendimi New York dışında kalıcı olarak başka bir yerde yaşarken göremiyorum!

Paris'te Yaşamaya Dair Neyi Özledim (Ve Kaçırmadım)

Demek oradasın! Paris'te yaşamakla ilgili en çok özlediğim (ve hiç özlemediğim) şeyler! Çoğu gün onu çok özlüyorum ve geri dönmek için sabırsızlanıyorum.

Birkaç zorlu yönü olsa da, Paris'te yaşamak genel olarak şimdiye kadar yaşadığım en iyi deneyimlerden biriydi. Paris'e taşınmayı düşünüyorsanız, bunun için gitmelisiniz!

Paris ile ilgili daha fazla yazı için mutlaka okuyun…